Friday, November 16, 2012

Bab 2


Oh babe
Ku masih menyinta
Oh babe
Ku masih setia pilu
Lara hiba di jiwa kelabu di kalbuku
Oh babe
Ku makin tersiksa
Ku makin teerasa haru
Bisakan disembuh andainya kau di sisiku
Oh babe ku masih perlukanmu

             Alahai mana datang lagu jiwang ni? Sejak bila masuk mp3 aku ni? Punat next ditekan. Suara KRU yang tadi mengisi pendengaran bertukar dengan suara Taylor Swift menyanyikan Better Than Revenge. Ini mesti kerja si Ajie ni gatal-gatal masukkan lagu Babe ni. Ajie…

“Ingat tau.”
“Apa?”
“Kalau rindu cakap.” Sengih nakal. “Mesti banyak kali kau akan call aku cakap rindu.”

Memang betul pun agaknya.
             Sekarang ni rasa ringan aje tangan nak capai phone tu dail nombor dia. Tapi sayangnya entah macam mana handphone aku tu boleh pulak rosak hari tu. Bawak pergi kedai, habis kena format. Dan habis jugak semua contact list hilang. Tulah, padan muka tak pernah nak hafal nombor selain nombor abah dengan mama. Sekarang ni entah macam mana nak contact dengan si Ajie pun entahlah. Tapi si Ajie ni pun satu. Takkan tak boleh nak contact aku jugak? Takkan expect aku aje nak jadi the first untuk  call or message dia. Dah macam perigi cari timba lah pulak aku kalau macam tu. Sungguhlah jatuh saham. Tanpa sedar Umairah mengerutkan kening. Tertekan jugak la bila dah masuk bab Ajie ni. Tak pernah dibuatnya rasa nak jumpa seseorang tu sampai tahap ni. Yelah, kalau dah nama kawan dari kecik sampai 16 tahun tu tak cukup lama ke sampai rasa tak lengkap sehari kalau tak jumpa? Padahal kan dah setahun jugak dia pindah Penang. Lagi berapa bulan je nak SPM ni. Dah lah Umairah, lupakan sekejap okey? Sekarang ni, belajar dulu. Nanti ada rezeki jumpalah tu. Harap-harap Allah pertemukan Umairah Hanis dengan Rifqi Hazif semula, doanya dalam hati.

Tangan dibawa berlari mengisi jawapan di ruang kosong soalan Physics tu.

No comments:

Post a Comment